Portal
Geri git   Yenidendogus > İslam > Soru - Cevap Köşesi
Portal Forum Kayıt ol [Yardım Masası] Kuran-ı Kerim Dinleme Üye Listesi Konularım Cevaplarım Arama Son 24 Saatteki Konular Forumları Okundu Olarak İşaretle

Cennet ve Cehennem

De erli din kardeşlerim benim kafama bir konu takıldı ve ben bu konuyla ilgili elimden geldigince araştırma yaptım ve hala bir sonuca varamadım . Sizinlede bu konuyu paylaşmak istitorum. Kafama takılan benim dinledigim tüm vaaz

Cevapla
 
Paylaş Seçenekler Stil
Alt 23.09.2005, 19:03   #1
x_usta
Çırak
 
Üyelik tarihi: 17.09.2005
İletiler: 75
Teşekkürler: 0
2 Mesajına 2 kez Teşekkür Edildi
Standart Cennet ve Cehennem

De erli din kardeşlerim benim kafama bir konu takıldı ve ben bu konuyla ilgili elimden geldigince araştırma yaptım ve hala bir sonuca varamadım .
Sizinlede bu konuyu paylaşmak istitorum.
Kafama takılan benim dinledigim tüm vaaz ve nasihatlarda kalbinde zerre kadar iman olanların günah işleseler yani günahkar olsalar bile cehennemde günah larının cezasını çekip daha sonra cennete girecegi söylenir.
Bende bunu böle bilir böle inanırdım ancak bi süredir Mürşit 4.0 ve Alim 1.0 gibi türkce mealli Kur-an'ı kerim pro ramlarından düzenli olarak Kur-an'ı Kerim ve meal okuyordum ve bakara suresinin 80 ,81. ayetleri dikkatimi çekti
80. İsrailo ulları: Sayılı birkaç gün müstesna, bize ateş dokunmayacaktır, dediler. De ki (onlara): Siz Allah katından bir söz mü aldınız -ki Allah sözünden caymaz-, yoksa Allah hakkında bilmedi iniz şeyleri mi söylüyorsunuz?
81. Hayır! Kim bir kötülük eder de kötülü ü kendisini çepeçevre kuşatırsa işte o kimseler cehennemliktirler. Onlar orada devamlı kalırlar.
İşte bu ayet bu konudaki bilgilerim de tereddüte düşmeme neden oldu
sadece bu degil tabii

Taha 74
74. Şurası muhakkak ki, kim Rabbine günahkâr olarak varırsa, cehennem sırf onun içindir. O ise orada ne ölür ne de yaşar

Mümunun 101,102,103.ayetleri
101. Sûra üflendi i zaman artık aralarında akrabalık ba ları kalmamıştır; birbirlerini de arayıp sormazlar.

102. Artık kimlerin (sevap) tartıları a ır basarsa, işte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir.

103. Kimlerin de tartıları hafif gelirse, artık bunlar da kendilerine yazık etmişlerdir; (çünkü onlar) ebedî cehennemdedirler.

Bu ve daha pek çok ayet benim bu konuda tereddüte düşmeme neden oldu çünki ben bu ayetlere karşılık hiçbir yerde imanı olan insanların günah işleseler bile günahları kadar cehennemde yanıp daha sonra mutlaka cennete gireceklerine dair bir delilbulamadım ama peki bize bu inanç nerden kaynaklanıyor.
Acaba diyorum Yahudi zihniyetli bazı kişilerin bakara suresinde Allah'ın bildirdi i gibi bir uydurması mı bu
Kardeşler bu konuda sizinde bildikleriniz varsa benimle payleşırsanız sevinirim

ALLAH yar ve yardımcımız olsun

x_usta isimli üye şu anda çevrimdışı  
Alıntı ile Cevapla

Reklamsız bir forum için sitemize destek olun...
Alt 24.09.2005, 07:36   #2
hayrunisa
Misafir
 
İletiler: n/a
Standart

bizler sadece kuran ışıgında haraket etmeyiz. bunu söylersek hata yapmıs oluruz.

kuran ve sünnet hadisler dir bizim kaynagımız. sadece kuran ı ele alıp resulullahı bi tarafa bırakamayız. onun söz ve davranıslarını yok sayamayız.

kuranda geçmiyor diye BEN ONA İNANMAM sözü çok saçma bir söz olur.

namazın kılınma şekli kuranda anlatılmaz. bunu efendimiz vasıtasıyla ö rendik. kuranda böyle demiyor diye kıldıgımız namazın dogru olmadıgını savunmak gibi birşey bu konuda. efendimizin hadisleri var bu konuda. biz hadislere bakarız. bu konuyla ilgili.

ayetlere gelince ayetlerde hep kafirler müşrikler allahın kitabını ve sözlerini hafife alanların cehennemlik olduıgu bildirilir.


imanı olan müslümanlar yani günahkar müslümanlar cehennemliktir diye bir ayet geçmez.

Kalbinde hardal tanesi kadar iman bulunan bir kimse cehenneme girmez. Kalbinde hardal tanesi kadar kibir bulunan kimse de cennete girmez."
Müslim, İman 147; Ebu Dâvud, Edeb 29. (4091); Tirmizi, Birr 61, )


verdigin ayetleri okudum. onları anlatayım hiç birisi müslümanlara yönelik degil.

yahudiler müslümanlık geldiginde dine giren kişileri görünce yahudi bilginleri dinlerine teşvik için bir uydurma söz söylerler. yani dinlerindeki kuralları de iştirirler.

bunun içinde şu saçma sözü söylerler. BİZLER SADECE 40 GÜN KALACAGIZ.CEHENNEMDE SONRA ÇIKACAGIZ. yahudilerin bu sözlerin üzerine bakara 80-81 ayetler nazil oldu.

allah la sanki haşa bir antlaşmları varmıs gibi 40 gün kalacaklarını söylemleri üzerine ayet geldi.

Hayır! Kim bir kötülük eder de kötülü ü kendisini çepeçevre kuşatırsa işte o kimseler cehennemliktirler. Onlar orada devamlı kalırlar.

------------
bu ve diger ayetler ise;

kötülük artık her yerini kaplamış, elini dilini, kalbini, kötülük kaplamıs kişiler artık kötülügü bir alışkanlık haline getirmiş kişilerdir.

bu kişiler artık kötülügü hayat felsefesi yapmıs ve ona inanır olmuslardır. ve bnunlar artık allahın HARAM saydıgını HELAL , HELAL saydıgını HARAM görmeye başlamıs kişilerdir. işte bunlar CEHENNEM ehlidir.


bunun dışında sahabe bile günah işlerdi. günahı olmayan hiç bir insan yoktur zaten. küçük yadabüyük hepimizin günahı var. bunun hesabını elbette verecegiz.

"sadece iman ettik demekle kurtuldugunuzumu sanıyorsunuz"

cehenneme elbette müslümanlarda girecek ,günahkar müslümanlar, ama rabbimin affettikleri hariç.

Ve o gün ki, -Allah Teâlâ- onların hepsini bir araya toplayacaktır. Ey cin taifesi!. İnsanlardan birçok kimseler edindiniz -diye buyuracak-. Onların insanlardan dostları olanlar da: Ey Rab'bîmiz!. Bizim bâzımız bâzımızdan faydalandık ve bizim için tâyin etti in süreye ulaştık, diyecekler. Cenâb-ı Hak da buyuracak ki: Ateş sizin karargâhınızdır, orada ebediyen kalacaksınız, ancak Allah Teâlâ'nın diledi i müstesnâ. Şüphe yok ki, senin Rab'bin hikmet sahibidir, bilendir.En** - 128.



Kütüb-i sitte Cilt 14 sayfa 405-406 Hadis No. 5091
---------------------------------------------
Hz. Enes radiyallahü anh. Anlatıyor: Resülüllah aleyhissetüvesselam buyuruyorlar ki:
Kıyamet gününde, insanlar birbirlerine girecekler. Hz. Adem aleyhisselama gelip: Evlatlarına şefaat et! diye talepte bulunacaklar. O ise:
Benim şefaat yetkim yok siz İbrahim aleyhisselama gidin! Çünkü O halilullahtır diyecek. İnsanlar Hz. İbrahime gidecekler. Ancak O da :
Ben yetkili de ilim! Ancak hz. İsaya gidin. Çünkü O Ruhullahtır. Ve Onun kelamıdır! diyecek. Bunun üzerine Ona gidecekler. O da:
Ben buna yetkili de ilim. Lakin Muhammed alehhisselatüvesselama gidin! böylece bana gelecekler. Ben de onlara:
Ben şefaate yetkiliyim!diyece im. Gidip rabbimin huzuruna çıkmak için izin talep edece im.Bana
izin verilecek.Önünde durup, Allahın ilham edece i ve şu anda muktedir olamayaca ım hamdlerle Allaha
medhü senada bulunacak, sonra da Rabbime secdeye kapanaca ım. Rab Teala:
Ey Muhammet! Başını kaldır! Dile ini söyle, söyledi ine kulak verilecek . Ne arzu ediyorsan iste, talebin yerine getirilecektir! Şefaatte bulun, şefaatin kabul edilecektir! buyuracak. Ben de:
Ey Rabbim! Ümmetimi, ümmetimi istiyorum! diyece im.Rab Teala: (Çabuk onların yanına) git!
Kimlerin kalbinde bu day veya arpa tanesi kadar iman varsa onları ateşten çıkar! diyecek. Ben de gidip bunu Yapaca ım! Sonra rabbime dönüp, önceki hamdü senalarla hamd ve senalarda bulunaca ım, secdeye kapanaca ım. Bana , öncekinin aynısını söyleyecek. Ben de :  Ey rabbim! Ümmetim ! diyece im. Bana yine:
Var, kimlerin kalbinde hardal tanesi kadar iman varsa onları da ateşten çıkar!denilecek . Derhal gidip bunu da yapacak ve rabbimin yanına dönece im. Önceki yaptı ım gibi yapaca ım. Bana evvelki gibi:
Başını kaldır! denilecek .Ben de kaldırıp:
Ey rabbim! Ümmetim! Ümmetim! diyece im.Bana yine:
Var kalbinde hardal tanesinden daha az miktarda imanı olanları da ateşten çıkar! denilecek. Ben gidip bunu da yapaca ım.Sonra dördüncü sefer Rabbime dönecek ,o hamdlerle hamd u senada bulunaca ım,sonra secdeye kapanaca ım. Bana: Ey Muhammet! Başını kaldır ve (diledi ini) söyle, sana
kulak verilecektir! Dile talebin verilecektir! Şefaat et , şefaatin kabul edilecektir! denilecek. Ben de: Ey Rabbim! Bana La ilahe İllallah diyenlere şefaat etmem için bana izin ver! diyece im. Rab Teala :
Bu hususta yetkin yok!-veya: Bu hususta sana izin yok!-Lakin izzetim, celalim , kibriyam ve azametim hakkı için La ilahe illallah diyenleri de ateşten çıkaraca ım! Buyuracak. (Buhari Tevhid
36, 19, 37, Tefsir bakara 1 , Rikak 51; Müslim, İman 322, (193). )




MUHAKKAK Kİ YÜCE RAHMAN DAHA İYİ BİLİR. HERŞEYİ EN GÜZEL VE EN DOGU BİLEN ODUR. HATA SÖYLEMEKTEN RABBİMİN RAHMETİNE SIGINIRIM.

 
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.09.2005, 05:57   #3
x_usta
Çırak
 
Üyelik tarihi: 17.09.2005
İletiler: 75
Teşekkürler: 0
2 Mesajına 2 kez Teşekkür Edildi
Standart

Allah razı olsun kardeşim sana katılmamak mümkün de il .Kardeşim bende dinin Kur an sünnet ve İştihat tan nüteşekkil oldu unu kabul ediyorum.
Ancak bahsetti im konuda saglam hiçbir bilgiye ulaşamadım.
Verdi iniz hadisi şerifler bu konuya yeterince açıklık getirmiyor.

Bakara suresi ndeki ayet bence gayet açık ve geneldir .
Müminün suresindeki ayetler de bu sureyi anlam olarak bütünnülüyor zaten.

Ayrıca verdi iniz hadis örnekleride ben ce bu konuya bir açıklık getirir nitelikt ede ildir yok sa ben bazı sapık fikirliler gibi hadis ve sünnetleri inkar etmiyorum.

Ben bu konuyu çok araştırıyorum ve çok ta önem verdi m bir konu .

x_usta isimli üye şu anda çevrimdışı  
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.09.2005, 06:02   #4
hayrunisa
Misafir
 
İletiler: n/a
Standart

bakara suresindeki ayet için elmalının hakdini kuran dili adlı tefsirini okuyabilirsin. ben ce yetrince açık.

hadisler neden yeterli degil. hadislerin sahih olmadıgını düşündügün içinse
kardesim hadisler sahih hadistir.

eger hadislerin sahih oldugunu biliyorsan ve inanıyorsan bence şüphe kalmaması gerekiyor. hadislerde daha açık bi şekilde anlatılmıstır.

 
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.09.2005, 08:45   #5
x_usta
Çırak
 
Üyelik tarihi: 17.09.2005
İletiler: 75
Teşekkürler: 0
2 Mesajına 2 kez Teşekkür Edildi
Standart

Kardeşim ben de Peygamberimizin Müslüman lar için şefaatci olacagınıa inanıyorum Allah biz leri onun şefaatine nail etsin imşallah.
Hadislere gelin cebu hadislerle ilgili bir bilgim yok ancak sen sahih diyorsan bunu araştırmışsan benim de bir itirazım olamaz tabiki.

Ancak bu benim sorum la alkalı degil benim kafama takılan kalbin de az da olsa iman olanların günah kar dahi olsa lar cehennem de günah larını çekip tekrar cennete girecek leri konusun daki tereddüt lerime cevap arıyorum yoksa şefaate nail olanların cennetlik olacaklarıyla ilgili bir tereddütüm yok tabiki.

Günümüzde müslüman ların yaşamlarındaki İslam dışılıgın hep bu inanç tan kaynaklandıgını düşünüyorum kime sorsanız ben de müslümanım diyor nasıl olsa cezamı çekip cennete ben de girerim diyor.Aynı Bakara suresin de gecen yahudiler gibi.

Ancak ben ne Kur-an'ı kerim de nede hadis kaynakların da bu inan cı do rulayacak bir bilgiye rastlamadım. Aksine İslam bir din dir ve din de yaşamdır yani insan bir iş yapar ken neyi referans alıyorsa o onun dinidir .

Bir insan yaptıgı işte sadece egosunu ( nefs ) referans alıyorsa bu insanın müslüman oldugunu sölemesi nekadar dogru.

İnsanlar müslümanım diyerek müslüman oldugunu zannediyorlar ne büyük yanılgı oysa insan müslüman oldugu için müslümanım der .Yani müslümanım diyerek müslüman olunmaz müslüman olundugu için müslümanım denir.

Kur-an'ı kerim de Allah teala müslümanların vasıflarını açıkca belirtmiştir
Kur-an'a göre müslüman Allah'a iman eden ve onun emirlerine uyandır.Yoksa ona iman edipte emirlerine uymayanlarındurumu heralde ateşi görüpte ona do ru koşanın durumu gibidirki onun ateşi görüp ona inanması onu bu ataşin yakması sonucun dan kurtarmaz bunun aksini iddea etmek bence büyük gaflettir.

E er bizim anladıgımız manada sadece Allah'ın varlıgına Meleklerine ,Peygamberlerine,Kitaplarına ve diger iman esaslarına iman tek başına yeterli olsaydı ozaman şeytan da cezasını cekip cennete girebilmesi gerekirdi çünki o bunların hiç birini inkar etmiş degil sadece Allah'ın bir emrine karşı gelmiştir.

Bütün bu bilgi ve düşünceler benim sadece iman etmek insanın cenette girmesi için yeterlidir inancın da tereddüte düşmeme neden oldu açık cası

ALLAH yar ve yardımcımız olsun.

x_usta isimli üye şu anda çevrimdışı  
Alıntı ile Cevapla

Reklamsız bir forum için sitemize destek olun...
Alt 25.09.2005, 09:21   #6
hayrunisa
Misafir
 
İletiler: n/a
Standart

Kalbinde hardal tanesi kadar iman bulunan bir kimse cehenneme girmez. Kalbinde hardal tanesi kadar kibir bulunan kimse de cennete girmez."
Müslim, İman 147; Ebu Dâvud, Edeb 29. (4091); Tirmizi, Birr ) kardes sefaat geçmiyor orda.

diger hadisin içinde de şeffat kısmını degil. orda belirtiliyor.


kimlerin kalbinde hardal tanesi kadar iman varsa onları da ateşten çıkar!denilecek

efendimizin şefaati ile . bu olay oluyor.

-------

birde kardes dogru diyorsun. günümüzde herkes ben müslümanım diyor. ama sanmıyorum ki öyle olsunlar. bakaranın tefsirini yazdım yukarda.

orda da belirttim. kötülü ü günahı alışkanlık haline getirmiş kişiler artık bundan faydalanamaz sanırım. tabi rabbim daha iyi bilir.

çünkü o kişiler ALLAHIN hükmünü hafife alıyorlar demektir. allahın hükmünü sözünü hafife alanlar ebedi olarak cehennemde kalacaklardır bu kuranda böyle geçer.

o dedigin kişiler zaten ben günahımı cezasını çekip çıkacagım diye düşünüp harakete diyor günah işlemeye devam ediyorsa o kişi ebdei cehennemliktir.

günah işlemede ısrar etmenin hükmü budur.

ama diger tarafta hangimizin günahı yokki.. ben günahsızım diyen kişi varmı? olamaz da zaten. ama ben hayatımda 100 günah işlmişimdir sen 1 günah işlemişsindir.
elbette ikimiz aynı şekilde yargılanamayız. aynı kefeye giremeyiz degilmi?

diger yandan günahkar müslümanlar cehenneme girmeyecek gibi bir söz de çok mantıksız. eger bir hatamız varsa günahımız bunun cezası da haktır.

ama günahkar bir müslümanla bir müşrikte eşit yargılanamaz .

ben yaptıgım günahın bedelini öderim sende yaptıgın günahın bedelini ödersin. ama ikimizde farklı yargılanırız öyleolamsı gerkir. bunun aksi adaletsilzik olur.

rabbim en dogrusunu bilendir.

 
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.09.2005, 10:39   #7
alperen98
Tam Üye
 
Üyelik tarihi: 01.09.2005
İletiler: 253
Teşekkürler: 0
4 Mesajına 4 kez Teşekkür Edildi
Standart

Alıntı:

Orjinal Yazarı hayrunisa
bakara suresindeki ayet için elmalının hakdini kuran dili adlı tefsirini okuyabilirsin. ben ce yetrince açık.

hadisler neden yeterli degil. hadislerin sahih olmadıgını düşündügün içinse
kardesim hadisler sahih hadistir.

eger hadislerin sahih oldugunu biliyorsan ve inanıyorsan bence şüphe kalmaması gerekiyor. hadislerde daha açık bi şekilde anlatılmıstır.

alperen98 isimli üye şu anda çevrimdışı  
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.09.2005, 10:53   #8
x_usta
Çırak
 
Üyelik tarihi: 17.09.2005
İletiler: 75
Teşekkürler: 0
2 Mesajına 2 kez Teşekkür Edildi
Standart

Kardeşim sen konu yu farklı bir yöne çekiyorsun benim sölediklerine bir itirazım.
Ancak bennim kafama takılan şey ogün yani din günün de iinsanların amelleri degerlendirilecek defteri sagından verilen cennete solundan verilen cehenneme girecektir.
Bu ayetler le sabit degilmi?
Peki cehenneme giripte bir süre yanıp ta tekrar cennete gidileceginin delili nedir.
Senin sölediklerinin bu konuyla alakasını göremiyorum dorusu.

ALLAH yar ve yardımcımız olsun.

x_usta isimli üye şu anda çevrimdışı  
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.09.2005, 11:00   #9
Bayram
LA İLAHE İLALLAH
 
Bayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01.09.2005
Nereden: Ankara
İletiler: 7.404
Teşekkürler: 2.513
1.447 Mesajına 3.450 kez Teşekkür Edildi
Standart RE: Cennet ve Cehennem

Alıntı:

Orjinal Yazarı x_usta
80. İsrailo ulları: Sayılı birkaç gün müstesna, bize ateş dokunmayacaktır, dediler. De ki (onlara): Siz Allah katından bir söz mü aldınız -ki Allah sözünden caymaz-, yoksa Allah hakkında bilmedi iniz şeyleri mi söylüyorsunuz?
81. Hayır! Kim bir kötülük eder de kötülü ü kendisini çepeçevre kuşatırsa işte o kimseler cehennemliktirler. Onlar orada devamlı kalırlar.
İşte bu ayet bu konudaki bilgilerim de tereddüte düşmeme neden oldu
sadece bu degil tabii

Taha 74
74. Şurası muhakkak ki, kim Rabbine günahkâr olarak varırsa, cehennem sırf onun içindir. O ise orada ne ölür ne de yaşar

Mümunun 101,102,103.ayetleri
101. Sûra üflendi i zaman artık aralarında akrabalık ba ları kalmamıştır; birbirlerini de arayıp sormazlar.

102. Artık kimlerin (sevap) tartıları a ır basarsa, işte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir.

103. Kimlerin de tartıları hafif gelirse, artık bunlar da kendilerine yazık etmişlerdir; (çünkü onlar) ebedî cehennemdedirler.

Bu ve daha pek çok ayet benim bu konuda tereddüte düşmeme neden oldu çünki ben bu ayetlere karşılık hiçbir yerde imanı olan insanların günah işleseler bile günahları kadar cehennemde yanıp daha sonra mutlaka cennete gireceklerine dair bir delilbulamadım ama peki bize bu inanç nerden kaynaklanıyor.
kardeşim hiçbir zaman bir ayeti kendi kafana göre yorumlama şu şöylemidir bu böylemidir diye sana ayetin tefsirini sunuyorum.

Bakara80- Bir de dediler ki: "Bize sayılı birkaç günden başka asla ateş azabı dokunmaz". De ki; "Siz Allah'dan bir ahit mi aldınız? Böyle ise Allah sözünden dönmez. Yoksa siz Allah'a karşı bilemeyece iniz şeyleri mi söylüyorsunuz?"

Tefsiri:

80-Böyle hakikati tahrif eden, gerçe i saptıran, yalan yanlış yazılarla, propagandalarla halkı i fal ederek haktan uzaklaştırmanın akıbeti ne kadar fecidir. İnsanları ebedi azaba sürükleyen bu dolandırıcılı ın vebali karşısında dünyanın o

süflî kazançları, ahiretteki azabı ne kadar şiddetlendirecektir. Onlar kendi gönüllerince güya buna da bir çare bulmuşlar ve cahil halka, avama şu ümniyyeyi de telkin ederek demişlerdir ki, sayılı birkaç günden başka bize cehennem ateşi hiç temas et miyecek (dokunmayacak)tir.

Tefsirciler, bu sayılı günlerin adedi hakkında onlardan çeşitli sözler de rivayet etmişlerdir ki, bunların en belli başlısı kırk gün. Nahcevanî Tefsiri'nde beyan olundu una göre, Tevrat'ta Allah'ı bırakıp da buza ıya tapanların ateşe atılacakları hakkında âyetin zuhur (ortaya çıkışı) ve iştiharı (meşhur oluşu) üzerine yahudi halkının ümniyyeleri kırılmış ve İslâm dinine girmek temayülünü göstermeye başlamışlardı. Bunu gören yahudi bilginler, telaşa düşerek ilan etmişlerdi ki, "Buza ıya ibadet, Hz. Musa'nın yoklu unda ancak kırk gün sürmüştü. Şu halde biz yahudiler cehennemde nihayet kırk günden fazla kalmayaca ız." şeklinde teselli ve müjde vermişlerdi . Yahudilerin bir takımından da Asmaî, şu iddiayı hikaye etmiştir ki: Buza ıya tapmalarının müddeti yedi günden ibaret imiş. İbnü Abbas ve Mücahid'den dahi rivayet olundu una göre; yahudiler "Dünyanın ömrü yedi bin senedir, biz de her bin sene için bir gün azap görece iz." demişler. Di er bir rivayette de yahudiler, "Cehennemin b ir tarafından bir tarafı zakkum a acına kadar kırk senelik yoldur ve onlar bir senelik yolu bir günde alarak kırk günde tamam edeceklerdir." diye Tevrat'ta zikredilmiş bulundu u iddiasını ileri sürmüşlerdir.
__________________
İlahi ente maksudi ve rizaike matlubi

Edeb ile gelen ,Lütuf ile döner

Bayram isimli üye şu anda çevrimdışı  
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.09.2005, 11:01   #10
Bayram
LA İLAHE İLALLAH
 
Bayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01.09.2005
Nereden: Ankara
İletiler: 7.404
Teşekkürler: 2.513
1.447 Mesajına 3.450 kez Teşekkür Edildi
Standart

81- Evet kim bir günah işlemiş de kendi günahı kendisini her yandan kuşatmış ise, işte öyleleri ateş ehlidirler ve orada ebedî kalıcıdırlar

Tefsiri:

81-Ey Muhammed, sen onlara şöyle söyle ve de ki; Siz, bu konuda Allah'dan bir ahd, bir söz mü aldınız? E er öyle ise, Allah ahdini bozmaz, verdi i sözden dönmez. Yoksa bilemiyece iniz bir şeyi Allah'a iftira ederek söyleyiveriyor musunuz? Hayır, mesele onların dedi i gibi de il, her k im bir seyyie kazanır, bir fenalık yapar ve yaptı ı fenalık kendisini her tarafından kuşatırsa; içini ve dışını, kalbini, dilini ve di er azalarını tamamen kaplarsa, kötülü ü alışkanlık haline getirir ve bir de helal görmeye başlarsa İşte bunlar ateş e hli, ateş ashabıdırlar, onlar o ateşte süresiz kalıcıdırlar. Öyle onların umdu u ve iddia etti i gibi, yedi günde, kırk günde de il, hiçbir zaman o ateşten çıkıp kurtulamazlar, hep orada kalırlar, orası ebedilik âlemidir. Ve bunlar o âleme günaha batmış olarak, kötülü e bulanmış olarak ve temiz hiçbir yanları kalmamış olarak gitmişler ve artık fenalık onların ebedî hasleti ve genel özelli i olmuştur. İnsanı kuşatan bir tek kötülük böyle

sonuç verirse birçok kötülü e bulaşmış olanların halleri artık kıyas edilsin. Demek olur ki, günah her tarafını kaplamamış olanlar, cehennem ateşinde ebedî kalacaklardan de iller. Kalbinde zerre kadar imanı kalabilenler, günahı günah bilenler ve ona helal demeyenler hakkında hulûd (ebedî azap) yoktur. Sayılı günler aslında bunlar için tasavvur olunabilir.
__________________
İlahi ente maksudi ve rizaike matlubi

Edeb ile gelen ,Lütuf ile döner

Bayram isimli üye şu anda çevrimdışı  
Alıntı ile Cevapla

Reklamsız bir forum için sitemize destek olun...
Cevapla

Seçenekler
Stil



Konu Etiketleri
, yahudilikte cehennem , kuranda cennet ve cehennem , yahudiler cehennem , hardal tanesi kadar iman , http wwwyenidendogusnet forum soru cevap koethesi 1042 cennet ve cehennemhtml , yahudilerde cehennem , , yahudi cehennem , kalbinde hardal tanesi kadar ,


Saat : 18:45 |

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tesettür
Yandex.Metrica